Vissoep

klein blikje tomatenpuree.

1 ui

1 th knoflook

1 zak italiaans roerbakgroente 400 gr

2 visboulliontabletten

1 1/4 liter water

kabeljauw, zalm, gamba's, rivierkreeftjes, mosselen

 

Ui en knoflook beetje aanfruiten enop het laatst de tomatenpuree ook meebakken.

Dan de groente, visboulliontabletten, en het water toevoegen en lekker plat latten koken. Snotgaar.

Staafmixer erop en maar mixen..

 

Dan een andere pan pakken met een vergiet er op en de soep daarin gooien. Dan ga ik met de bolle kant van een soeplepel al die mix van groenten aanduwen en weer aan de onderkant van het vergiet eraf schrapen en in de boullion gooien.  Zo krijg je een hele mooie boullion.Hopelijk ben ik het zo duidelijk vermeld.

 

Ik laat in een koekenpan op een heel zacht vuurtje de kabeljauw en de zalm bijna gaar koken. Die gooi ik dan in de soep. Bak wat grote gamba's die gooi ik er ook bij en op het laatst een bakje rivierkreeftjes en een bakje gekookte mosselen. Je kan natuurlijk ook altijd andere vissoorten pakken.

Reacties

Populaire posts